Valk, proteiin

Mis on proteiin?

Teadmatus tekitab hirmu, mistõttu endiselt kuulda jutte, et proteiin on mingisugune keemiline pulber, mis maagiliselt lihaseid ehitab. See pole tõsi, sest proteiin on looduslik valk. See väärtuslik toidulisand on saadud looduslikest koostisosadest juustu tootmisel. Juustu pressimisel eraldub vedelik, mida nimetatakse vadakuks. See valgurikas vedelik muutub pärast spetsiaalset filtreerimist puhtaks valgutooteks, millest tootjad valmistavad proteiinilisandit, lisades kas lõhna- ja maitseaineid või väärtuslikke ensüüme ning mõned eemaldavad ka laktoosi. 

Filtrid
Kategooria
  • Vadakukontsentraat
  • Vadaku isolaat
  • Valgusegud
  • Aeglane imendumine (kaseiin)
  • Veiseproteiin
Komplektid
Hind
   
Kaubamärgid
Toidulisandi vorm
Kuva: 10 20 50 100

Nii et see „võlupulber“ pole muud kui looduslik toode.

Muide, tahame meelde tuletada, et proteiinilisandi võtmisest ei piisa lihaskasvu ja saleda figuuri saavutamiseks. See kehtib nii naiste kui ka meeste kohta. Valgud on tõhusad, kui treenid ja töötad oma eesmärgi nimel.

Valgud ja nende funktsioonid

Huvitaval kombel on valgud peaaegu iga inimkeha raku põhikomponendiks. Need on rakkude ja organite ehitusmaterjaliks. Valkude häid omadusi võib nimetama jäädagi.

Valgupuuduse korral 

Kas kahtled nende eelistes? Teadus väidab, et valgud on seotud hormoonide insuliini ja türoksiini tootmisega, mis reguleerivad keha keemilisi protsesse, näiteks ainevahetust. See on vee järel suuruselt teine komponent meie kehas!

Kuna valgud on organismi jaoks nii olulised, võib nende puudumine põhjustada immuunsuse nõrgenemist ja madalat hemoglobiini taset. Seetõttu tuleb valke igapäevaselt tarbida, olenemata sellest, kas teed sporti või mitte. Treenivad inimesed vajavad neid igapäevaselt - see pole soovitus, vaid vajadus ja seda pole lihtne rahuldada. Ainult toidust vajaliku päevase valgukoguse saamine on keeruline, seega on valk hindamatu toidulisandina - proteiin.

Miks need toitumises vajalikud on?

Proteiin (valguallikana) on üks levinumaid ja hinnatumaid toidulisandeid sportivate inimeste seas. See on kehale väga oluline, sest tavalisest toidust on raske soovitatud kogust valku ammutada. Eriti kuna soovitatakse, et umbes 60% päevasest tarbimisest peaks pärinema loomsetest toodetest ja umbes 40% taimsetest allikatest. Pead olema asjatundlik toitumisspetsialist, et suudaksid tasakaalustada soovitustele vastava menüü, kuid isegi sel juhul on raske kogu keha vajaminevat valku ammutada.

Taimetoitlased peaksid oma igapäevast toitumist veelgi tähelepanelikumalt jälgima, lisades rohkem valgurikkaid toiduaineid, nagu herned, oad, tatar, riis jne. Ja võttes valgulisandeid, mis on nagu tellised lihaste „ehitamiseks“. 

Omnivoorid peavad lisaks eespool nimetatutele sööma liha, kala ja piimatooteid. Pea meeles, et enamik loomseid tooteid sisaldavad palju küllastunud rasva, kolesterooli ja kaloreid, seega on oluline seda oma toitumise planeerimisel arvesse võtta ning neid mitte liigselt tarbida. 

Proteiin veebist

Et saada valku ilma keha liigse kolesterooli või küllastunud rasvadega üle koormamata, on võimalik osta ning kasutada mõistliku toitumise kõrvale ka valgupõhiseid tooteid ja toidulisandeid. Veebilehelt mrbiceps.ee saate mugavalt tellida valgu- ja muid toidulisandeid. Garanteerime, et saate oma tellimuse õige pea kätte. 

 

Valkude tarbimine = vastupidav lihas?

Sportlased, kes tegelevad aktiivse kehalise tegevusega, kas ehitavad massi (kulturistid) või tegelevad jõuspordiga, arendavad vastupidavust ja neil on suurem vajadus valkude järele, kuna intensiivne treening põhjustab lihastes mikropragusid. Need on nähtamatud, kuid kui tunned pärast treeningut lihasvalu, on see tavaliselt vigastatud lihase appihüüd. Valu eirates tekib lõpuks krooniline väsimus ja siis on raske treeningutevahelist heaolu taastada. Probleem on tundlik, kuid lahendatav. See, kuidas end pärast treeningut tunned, sõltub valkude tarbimise kogusest. Need olulised aminohapetest koosnevad makromolekulid on suures osas vastutavad selle eest, kuidas end treeningu ajal tunned ja kas näed treeningu tulemusel edenemismärke. Treenides soovid ju ometigi tulemusi näha. 

Kuidas valgud mikropragusid „lapivad“? Mikropraod on väga väikesed praod lihastes, mis tekivad intensiivse treeningu ajal, kui lihases ei ole piisavalt toitaineid. Proteiin - organismi valguga varustamine hõlbustab ja kiirendab paranemist.

Toidulisandid ja tooted

Valgupuudust saab vältida täisväärtusliku toitumisega. Valgukokteilid suurepärane võimalus vahepalaks söögikordade vahel või enne treeningut.

Valgupreparaate on mitut tüüpi: kontsentraadid ja isolaadid. Need erinevad valkude kontsentratsiooni poolest. Näiteks vadakuvalgu kontsentraat (whey protein kontsentraat) sisaldab umbes 80% ja vadaku isolaat 90% piimavalku. Siiski ei ole nende kahe toote vahel olulist erinevust ja ekspertide sõnul on mõlemad head tooted, kusjuures vadaku isolaati soovitatakse pigem edasijõudnud sportlastele, kes järgivad väga ranget toitumiskava.

Proteiini toidulisandid on väärtusliku, kergesti imenduva ja seeditava valgu rikkalik allikas. Naistele ja meestele mõeldud proteiinid, nagu ka toiduvalgud, on olulised sportlaste lihaste tervisele.

Valgud - kaalutõusuks, massi kasvatamiseks

Kas teadsid, et kui valkude tarbimine ületab inimese vajadused, siis liigne valk jaotatakse laiali ja seda kasutatakse kalorite või rasva ladustamiseks. See on kasulik neile, kes soovivad kaalus juurde võtta. Kui arvad, et valku saab tulevikuks varuda, siis eksid - kahjuks meie keha seda ainet ei säilita, seega on seda vaja igapäevaselt tarbida.

Valgud kehakaalu langetamiseks

Kas teadsid, et valk on oluline ka kaalulangetuseks, salenemiseks? Pead treenima kõvasti ja intensiivselt ning selleks, et vältida pikki pause treeningute vahel, on optimaalne valgu tarbimine hädavajalik. See on lihaste „toit“. Oled ilmselt kuulnud, et valgurikkaid toiduaineid on raskem seedida, mistõttu on keha sunnitud kulutama selleks palju rohkem energiat, mis omakorda on kehakaalu langetamiseks kasulik.

Mis on päevane valgukogus?

Kui oled juba treeningutega alustanud, pead ka oma päevakava korralikult paika panema. Piisav uni, puhkus ja toit on treenivate inimeste jaoks hädavajalikud. 

Toitumine peab olema selline, et saaksid kätte kõik väärtuslikud ja vajalikud toitained, sealhulgas valgu. Igaühel, olenemata vanusest või füüsilisest aktiivsusest, on oluline saada piisavalt seda väärtuslikku toitainet. Päevane valgunorm on 0,8 g kuni 4 g kehakaalu kilogrammi kohta, sõltuvalt inimese kehalisest aktiivsusest. Toitumisspetsialistid, spordieksperdid, treenerid ja professionaalsed sportlased soovitavad, et aktiivselt lihasmassi suurendamiseks treenivad inimesed peaksid tarbima veelgi rohkem - lisaks umbes 2 g kehakaalu kilogrammi kohta. Spordieksperdid soovitavad neile, kes soovivad kaalust alla võtta ja saleneda, rohkem kui 2 grammi valku kehakaalu kilogrammi kohta. 

Sportlastele, profisportlastele ja amatööridele

Miks on proteiinilisandid nii populaarsed, eriti sportlaste seas? Esiteks on see lihtne viis saada õige kogus valku. Proteiin on rikas kergesti seeditavate ja imenduvate valkude poolest. Inimesed kogevad kiiresti selle tarbimise eeliseid ja efektiivsust, kuna lihasvalu on treeningu järel oluliselt vähenenud, taastumine on kiirem ja energiat on piisavalt. Kõik tänu piisavale valgusisaldusele.

Proteiini hind ja allahindlus nendele toodetele

Kui arvad, et proteiini toidulisandite ostmine on väga kallis, siis lähtud tõenäoliselt vaid kuulujuttudest.  Esmalt sõltub see valitud pakendi suurusest ja tootjast. Teiseks pakub Mrbiceps.ee sageli tõeliselt muljetavaldavaid allahindlusi ühe või teise tootja toidulisanditele, kasutades atraktiivset turundust. Pakutakse suurepärast hinda kõige populaarsematele proteiinitoodetele. Kui oled veebisaidi püsiklient, saad kampaaniate kohta esimesena meeldetuletusi.

Kuidas leida valku soodsamalt?

Paljud inimesed ei tea, kuidas valgu toidulisandit valida ja mida silmas pidada. Nipp on lihtne. Vali vastavalt sellele, mis on sulle oluline, kas hind või maitse.

Kui madal hind on esmatähtis, võrdle sarnase koostisega tooteid, st kui otsid vadakukontsentraati, võrdle erinevaid kontsentraate, kui otsid vadakuisolaati, võrdle isolaate. Järgmisena vaata, kui palju valku on 100 g tootes ja seejärel pakendi suurust, nt: 2200/100=22 ja korruta valguprotsendiga, nt 70, et saada puhta valgu kogus pakendis. Viimase sammuna jaga toote hind puhta valgu kogusega, et saada hind 1 g kohta.

See on suurepärane viis teha ratsionaalne arvutus ja otsustada, mida valida.

Kui toidulisandi maitse on sulle oluline, siis peaksid valima tippklassi tootjate tooted, kuna nemad pööravad rohkem tähelepanu nii toidulisandi kvalitatiivsele väärtusele kui ka maitseomadustele. Lisaks sellele lisavad maailma hinnatuimad tootjad toidulisanditele näiteks seedetrakti ensüüme või muid kasulikke aineid ning eemaldavad sageli tootest laktoosi. 

Proteiin pärast treeningut

Vadakuvalku soovitame juua kohe pärast treeningut, eelistatavalt riietusruumis. Koju jõudes, umbes tund pärast toote tarbimist, juua enne söömist täiendavalt vadaku isolaati või kontsentraati. 

Ja nagu soovitavad treenerid ja professionaalsed sportlased, on valk suurepärane vahepala, mida on mugav isegi tööl olles tarbida. Lisa lihtsalt õige kogus toidulisandit šeikerisse ja kui on aeg süüa, vala see veega üle, näksi kõrvale pähkleid - tervislik vahepala on garanteeritud. See on mugav ka juhul, kui kiirustad pärast tööd jõusaali, et su keha ei oleks enne treeningut ülekoormatud.

Proteiin ei ole imerohi - see on lahendus

Väga aktiivselt ja järjepidevalt treenides vajavad inimesed piisavalt valku. Ja need soovitused ei kehti mitte ainult jõutõstjatele, triatleetidele, kulturistidele või maratonijooksjatele, vaid ka teiste spordialade harrastajatele. Valgud aitavad „parandada“ intensiivsest treeningust põhjustatud lihaste mikropragusid. Piisav valgukogus parandab aktiivsete inimeste heaolu, aitab kaasa lihasmassi kasvule, aitab neil taastuda treeningust ja end hästi tunda. Kui organismil seda ainet napib, peatub lihaskasv, treenimiseks ei jätku jõudu, meeleolu langeb ja tunned energiapuudust. See tähendab, et kui sa ei varusta oma keha vajalike toitainetega, ei saa ka eeldada, et saad treeningust oodatud tulemusi. Selle vältimiseks on aktiivsel treeningul oluline vitamiinide, mineraalide ja muude ainete, sealhulgas valkude tasakaalustatud tarbimine. Seepärast valivad sportlased oma tooteid hoolikalt, järgivad tavaliselt tasakaalustatud toitumiskava ja hoolitsevad selle eest, et nende keha ei jääks vajalikest toitainetest ilma. Nad püüavad saada valku spetsiaalsetest toodetest, näiteks kokteilidest, mida saab juua vahepalana söögikordade vahel või enne treeningut. Valgulisandid aitavad vältida ebameeldivust pärast kõrge intensiivsusega treeninguid ja takistavad halva enesetunde tõttu treeningutest loobumist.

Proteiin ei ole imerohi. Seda ei pea tarbima, kuid sellisel juhul tuleb õige kogus valku saada toidust ja lasta oma kehal seda vastu võtta.

Valgud vastutavad paljude oluliste funktsioonide eest kehas, seega soovitame oma toidulauda lähemalt uurida. Kas saad neid väärtuslikke ja olulisi toitaineid piisavalt? Kui ei, siis võib olla aeg oma dieeti valgulisanditega täiendada. Eriti kui ainuüksi toiduga ei ole võimalik optimaalset valgukogust saada.