Sojavalgud

Mis on sojavalgud?

Sojavalk on peamine taimsed valgud, mida leidub sojatoodetes nagu tofu, sojapiim ja muud sojapõhised piima ja liha alternatiivid. Sojavalgud on kasutamiseks saadaval ka sojavalgu pulbrina, mida võib kasutada treeningu rutiini täiendamiseks või üldiselt, et oma dieeti rohkem valku lisada.

Filtrid
Komplektid
Hind
   
Kaubamärgid
Toidulisandi vorm

Inimestele, kes järgivad taimset dieeti või kes ei söö piimatooteid, on sojatoit sageli peamine valgu, aga ka vitamiinide ja mineraalainete allikas. Soja on hea valkude, kiudainete ning paljude oluliste vitamiinide ja mineraalainete allikas. See sisaldab ka tervist parandavaid ühendeid nagu isoflavoonid. Soja on odav ja mitmekülgne valguallikas olenemata sellest, kas järgid taimset dieeti või mitte.

Sojavalgu kasulikkus tervisele

Soja võib aidata kaasa südame tervisele, vähiriski vähendamisele ja veresuhkru taseme hoidmisele. Need eelised on suures osas tingitud soja tervist parandavatest ühenditest, nagu fütosterool, saponiinid, letsitiin, fütiinhape ja isoflavoonid.

Sojavalgu lisamine oma dieeti võib toetada kehakaalu langust. Uuringud näitavad, et kõrge valgusisaldusega dieedid on tõhus vahend kehakaalu langetamiseks, isegi ilma kaloreid või toitaineid piiramata. Kui proovid kaalust alla võtta, näib sojavalgul põhinev kõrge valgusisaldusega dieet olevat sama tõhus kui loomsetel valkudel põhinev dieet.

Kuigi fütoöstrogeenid ja geneetiline modifikatsioon on sojatoodete puhul levinud murekoht, näitavad tõendid, et sojatoit on suures osas täiesti ohutu. Soovi korral võid alati valiku teha mitte-GMO või orgaaniliste sojatoodete kasuks.